Moje wpisy wędkarskie

Pierwsza wyprawa na lód w tym sezonie

O wyprawie na lód gadaliśmy z wujkiem od tygodnia i w końcu pojechaliśmy. Wyruszyliśmy wcześnie rano, kiedu dojechliśmy była już 10.00. Rozpakowaliśmy się i poszliśmy na lód. Najpierw zaczęliśmy od inspekcji lodu, o co najbardziej się martwiliśmy, że będzie za cienki jednak nasze obawy szybko się rozwiały, ponieważ okazało się, że lód ma dobre 12cm…

Szczupaki, okonie, a wyjątkowo sumy to głównie ci rybożercy, którzy szczególnie nas interesują w okresie połowów wiosennych. Należy również zwrócić uwage na fakt póżnego (niekiedy w maju i w początkach czerwca) odbywania tarła przez duże szczupaki na płytkich miejscach, skąd wyławiają je rybacy zastawionymi sieciami. Jeszcze przed zejściem lodu szc…

Jedną z starych sprawdzonych przynęt jest JĘTKA (Ephemeroptera) nie doceniana, jętki w polsce jest ponad 120 gatunków. Jętki przebywają prawie wyłącznie nad zbiornikami wodnymi, gdzie odbywają masowe loty godowe. Samce unoszą się wtedy nad brzegami zbiorników, latają w charakterystyczny, "skaczący" sposób. Samice siedzą wtedy wśród traw i zarośli. …

Naturalny zapach przynęty przyciąga także ryby drapieżne możemy to wykorzystać w praktyce. Niezależnie od tego, czy natrzemy naszą przynęte ząbkiem czosnku , czy też wykąpiemy ją w małym naczynku z intesywnie pachnącym czosnkowym sosem nasze wyniki i tak będa lepsze, niż zwykle a jezęli nie posiadamy czosnku morzemy przynęty potraktować wieloma róz…

Opisze tutaj jak zrobić wędzarnie nie drogim kosztem. Potrzebene nam będą Włókno workowate,drewniania beczka ,łopata rura, metalowa lub betona płyta do przykrycia paleniska i czas i dobre chęci.A więc zaczynamy kopiemy dwa kwadratowe doły w odległości od siebie 1m te doły mają być na kształt kwadratu 40x40 cm i głebokość 30cm i łączymy je rura tak …

Przypomniała mi się stara przynęta o chodzi tu o zwykłego chrząszcza przynęta wybrubowana przeze mnie i efekty są zadawalające. Można je znaleść dosłownie wszędzie lasy, łąki i ogródki. Tylko trzeba pamiętać żeby je nabić na haczyk dobrze, bo inaczej przy pierwszym braniu stracicie przynęte. Dorzucam zdjęcie jak się powinno nabić chsząszcza na hacz…

Napiszę o starej metodzie, o której mówił mi wujek, to jest łowienie na larwę chruścika. Znaleźć je można na dnie przeważnie mulistym na głebokości nie przekraczającej 0,5m. Jak już znajdziecie te larwy, to wyjmijcie je ze skorupki, domku i nabijcie na haczyk, blisko główki, a najlepsze w tej przynęcie jest to, że jest darmowa i łowi się na nie ł…